Followers

Tuesday, November 25, 2008

tetap dihati ....

hmmm pagi yang sungguh menyedihkan .kami sekeluarga dikejutkan oleh arwah dipagi yang lena mengadu tentang kesakitan yang dialaminye .sewaktu itu aku lagi diusia 16 tahun.sewaktu menduduki ujian percubaan PMR.Arwah mengadu susah untuk bernafas.arwah menghidap penyakit kanser darah selama 3 tahun.kami sekeluarga terus bergegas ke hospital untuk mendapatkan rawatan.pagi itu perasaan ku kurang senang untuk menghadapi ujian dan memberitahu kepada papa supaya mahu menunggu abang sehingga beliau pulih .setibanye di hospital haku sempat berbual dan kate2 akhirnye .."adik pegi ambil exam yer.lepas jer habis tros datang snie tengok abg"haku hanye menurut sedangkan hati haku masih meronta-ronta.sempat haku berpesan kepada papa.."kalau ape2 jadi kat abg adik akan salahkan korang"
setibenye haku di sekolah haku tidak dapat menumpukan perhatian untuk mengambil ujian .perasaan ku semacam dan terlalu memirkirkan abg yang terlantar di hospital.segera haku menghabiskan persoalan2 yang berada di fikiranku dan membuat keputusan untuk pulang melihat abg..selesai ujian haku diambil oleh makcik ku untuk melihat abg di hospital ..sewaktu dalam perjalanan haku melihat mak cikku memegang surah yassin dan menanggis..haku berfikir ..apakah semua nie ??adakah abg selamat ??terus haku bertanyekan kepada nye .."auntie abg ok tak ?" lalu beliau menjawab ok nak.hmmperasaan haku mele tersentak dan tidak senang ..setibanye di hospital haku berlari untuk melihat abg ..sedihnye haku apabila melihat ramai sedaraku diruangan pintu bilik abg ..hatiku tersentaklalu melihat kakak2 ku meraung dengan tanggisan..lagi menyedihkan apabila seluruh keluargaku bagaikan hilang semangat ..meraung ..menanggis..sewaktu itu baru kusedar bahawa abg sudah pergi meninggalkan kami semua ...buat selamnye ...haku yang rebah dipelukan papa tidak berkate ape2 melaen tanggisan dan mengenangkan permegian arwah abg ...

abg merupakan anak ke 3 dari 4 adik beradik kami .prmergiannye terase hingga kini.kini hampir 5 yahun 2 bulan kami sekeluarga hidup tanpe abg.abg banyak menjage haku,along dan angah ..walaupown arwah tiada lagi di dunie kami sekeluarga tetap merasakan kehadirannye dan sentiase merindui saat2 bahagia kami bersame abg.semoge roh arwah MOHD SHA'IRIL ID'Zwan atau abg ditempatkan di kalangan orang2 yang soleh dan sentiase dilindungi oleh ALLAH S.W.T



sewaktu ketika dahulu

kami bersame

ketika diawal penyakit abg

selepas abg mengalami KIMO

abg ..dahulu kini dan selamanye tetap di hati kami ...


arwah ang menghidap penyakit kanser selame 3 tahun dan menghembuskan nafas terakhirnye pada 5 september 2003 .arwah telah berjaye menjalani permindahan sum-sum tulang kesanye adalah terhadap kulit beliau sesunguhnye yang hidup pasti akan mati ..cume berbeza cara..tuhan lebih syang arwah abg .kami redha dan sentiase mendoakan arwah abg dicucuri rahmat .
AL-FATIHAH


p/s :- sayangilah mereka yang masih ada.kehilangan abg tetap kami rasekan sehingga kini ......


3 comments:

cik wanie said...

sayangku jijie...

akk dapat merasakan kesedihan ini,
bila mama [adk] bercerita mlm tue,
sebenarnya kami sebak,
tapi kami x tunjuk,
tambahan pulak mama [akak] kelihatan menitiskan airmata bila mama [adk] dan along bercerita...

apa yg akk blh katakan,
jijie bersabar dan redha dgn pemergiannya...
kita sama2 doakan agar dia ditempatkan bersama golongan2 yg beriman....

~al-fatihah~

amin..

p/s:akk pun pernah merasainya,adk...

Fiesya said...

Kak hai2 bye2...
ada hikmat disebaliknya... n the same things goes to me and my family.

mummysyafie said...

al- fatihah buat keluarga jijie.